Teniu un fill o filla a partir de 3 anys,vos agradaria que la natura fos el seu espai d´aprenentatge ???
Tant si va a l´escola com si no, vos heu imaginat mai que pogués participar d´un grup d´infants de diverses edats , i en un entorn natural…on VIURE seria el seu objectiu…
I mentres vivim…aprenem?…
Descoberta d´un mateix i dels altres( autoconeixement i gestió de les emocions ) ,Psicomotricitat ( Joc i moviment ) , , valors relacionals ( relacions afectives i comunicatives ), hàbits ( autonomia personal i relacional )
i podríem adquirir ; consciència de l´entorn ( experimentació i interpretació , exploració, raonament i representació…), llengiatge oral i escrit…musical,plàstic…
Durant el curs 2016-2017 hem tingut el primer grup d´infants del projecte Bosc Escola Tataküa amb el qual hem volgut acompanyar aquesta naturalització dels aprenentatges i fer de lo quotidià un espai per ser, sentir i crèixer amb llibertat i responsabilitat.
Per això amb el Bosc Escola volem acompanyar per…
– Oferir un espai d´aprenentatge actiu, per què a través de l´acompanyament no- directiu i de propostes, els infants poguen crèixer en un clima de respecte, donant-los seguretat i confiança , tot mantenint viva la seva curiositat per a prendre ,així com, afavorint la creativitat i l´ imaginació individual i col.lectiva.
– Compartir amb els infants espais de comunicació lliure, d´acompanyament als conflictes, de treball d´acords i límits, tot permetent l´ autorregulació de grup sana , sense presses ni pressions, pre-judicis, ni etiquetes . Converses entre infants, entre adultes i infants,converses espontànies i divertides,converses amb un mateix, converses amb càrregues emocionals,converses…amb temps per a ser escoltades i compartides.
– Descobrir a través del joc i materials ( estructurats i poc estructurats), elements de la lecto-escriptura i la lògico- matemàtica tot adaptant-nos a les necessitats i interessos individuals de cada infant ( ràtios de 5 infants a 1 adluta ).Afavorir l´actitud activa de fer-se preguntes i buscar respostes, desenvolupant eines i recursos per conèìxer el món que ens envolta.
– Acompanyar en els processos de vida pràctica, creixement autònom i experiències en comunitat.
– Donar el valor al temps des de la percepció dels infants. El temps per a una adulata moltes vegades no es correspon amb la percepció d´un infant, aprendre a respectar estos tempos, a no anticipar-nos, a no voler anar més ràpid que ells.Un aprenentatge sense la pressió d´un currículum al que no s´ha d´arribar.La generació d´idees, la creativitat necessiten d´un entorn favorable per a desenvolupar-se , i aquest entorn s´ha de coure a foc lent, amb temps .
( Tataküa vol dir forn…un forn lent, de masses lentes,on l´alquimia de la natura crea una simbiosi amb l´art de l´ésser humà, l´art de viure)
Un dia al Bosc Eskola Tataküa
– entrades relaxades
– temps de joc lliure i espontani
– temps de grup ( rotllanes, propostes…
-temps en el bosc habitat ( d´interacció amb l´entorn natural, caminades, excursions exploratòries… )