Amb una voluntat política de fer les coses d´una altra manera i tenint consciència que transformant les relacions educatives i atenent a les necessitats dels espais d´aprenentatge s´ajuda i es contribueix a canviar les coses, la societat i les relacions amb el món que ens envolta…
Farà cent anys i escacs…que una aventura educativa va sorgir sumant esforços, passió i mirada aperturista…apostant per canviar les coses i convertint l´educació en un bé comú…i a prop de la Natura.
El 8 de maig del 1914 començaven les classes a l’Escola del Bosc,Montjuïc ( Barcelona )
“….per tal de millorar la salut dels infants de la ciutat, va prendre la feliç iniciativa de crear les escoles del bosc i les colònies i banys de mar, seguint l’exemple de les Open Air Schools. Més endavant, entrarien en funcionament l’Escola del Mar a la Barceloneta i l’Escola del Parc del Guinardó. En aquestes escoles confluien dos moviments aleshores en boga: l’higienisme -que tenia cura de la salut i l’educació física- i la pedagogia activa de l’Escola nova, que atenia la seva salut cultural, intel·lectual i social, amb teories i pràctiques que s’enfrontaven radicalment als postulats pedagògics tradicionals de la vella escola, on la veu i les decisions del mestre hegemonitzen el procés educatiu i els mètodes d’ensenyament es basen en la memorització i la repetició, dins d’un edifici tancat i asfixiant semblant al d’una caserna…” (Diari de l´educació , Jaume Carbonell )
Al febrer del 2017, amb la mateixa passió , ganes de treballar en col.lectiu i en un calidoscopi pedagògic amb matisos i colors de canvi ( renovació pedagògica , escola viva, educació lliure, pedagogia verda ), neix a Amposta, El bosc escola Tataküa i l´Escola al Bosc,el projecte que vol transformar la natura en un espai d´aprenentatge actiu i oferir als infants una ambient d´aprenentatge naturalitzat, per viure la natura i habitar-la, amb tots ela aprenentatges que això comporta…
“El nen ha de ser considerat com el centre del sistema educatiu”; “el coneixement del nen i el respecte de la seva personalitat i dels seus drets han de ser els eixos sobre els quals ha de girar l´educació”; “s’ha de posar el nen en contacte directe amb les formes de la vida, la naturalesa i el treball humà, per tal que adquireixi nocions immediates dels éssers i de les coses”. I tot això s´aconsegueix mitjançant una educación integral que conrea i fa crèixer tots els aspectes de la personalitat de l’infant: sensorials, cognitius, emocionals, socials, físics, artístics, manuals, morals i espirituals, en plena natura “segons Rousseau
Estem en un context de canvi…on hi ha moltes persones families, escoles, polítics que creuen que l´educació és un motor de transformació…i nosaltres volem col.laborar i treballar per a que aquest somni pedagògic arribi a molts xiquets i xiquetes de les Terres de l´Ebre.
com diu Guillem Riba…l´Escola en Construcció…
Què és l’escola en construcció?
Salut
Eva Campomar Pons, mare i acompanyant…
Espai Tataküa