CALIDOSCOPI # TATAKÜA


Finalitzades les vacances i recollint totes les emocions viscudes i compartides en aquest període de descans  , engeguem un cicle més, el tercer,  d´un projecte que va néixer amb l´inquietud de compartir, d´aprendre i col.laborar per transformar la mirada cap a una nova manera de ser i de  fer en  els espais d´aprenentatge.

calidoscopi2

Amb el ressò de la nostra essència sociocultural i amb el pas inquiet cap a l´educació , aquest nou cicle ens acompanyaran i acompanyarem a diversos col.lectius socials , comunitats educatives , estudiants i estudiantes , famílies , grups de treball i totes aquelles persones que tinguen ganes de viure una experiència rica en aprenentatges vius i en un entorn naturalitzat.

calidoscopi educatiu

Tots els matisos se sentiran respectats i escoltats en un treball en col.lectiu, per poder consolidar i continuar desenvolupant els projectes educatius que des de l´Associació Espai Tataküa  proposem.

Amb ells, el gir copernicà , on els protagonistes es reestructuren en una organització més horitzontal, més participativa més acord amb el ritme que volem marcar-li a la nostra vida i als infants que acompanyem. I tots estos projectes no tindrien raó de ser , sinó els emmarquem amb un context de RESPECTE, ACORDS i RESPONSABILITAT, on el compromís de cadascuna de les persones que integrem l´associació , és el meravellós CALIDOSCOPI ,  dibuix polièdric plenet de llum i colors, que es va movent i agafant matisos en funció de qui el mou...sent aquest, el protagonista del seu propi aprenentatge!!!

calidoscopi1

Estes són les propostes  i els projectes amb els quals volem compartir esta mirada atenta als canvis  que s´estan construint als espais d´aprenentatge , i amb ells apropar als infants i famílies a un escenari únic, la natura:

Espai de criança compartida

   Paraules clau ; període d´adaptació, entrades relaxades, joc lliure i espontani, moments de grup voluntaris , material poc estructurat, espai multisensorial i naturalitzat , hora del conte, provocacions , pedagogia de la llum, acompanyament respectuós, presència de les persones adultes, límits, ambients i micro ambients …

 

Espai de Joc

L´ Espai de joc és el projecte  on els més petits de la casa són  acompanyats per les persones adultes, per poder gaudir d´ un entorn segur i respectuós  per desenvolupar un  joc lliure i espontani.

 

 

Un espai on les  acompanyants vetllen per la seguretat, l’harmonia i l’equilibri amb l’entorn i  els infants. Una  tasca que es caracteritza per un acompanyament respectuós i conscient, amb serenitat, per tal d’observar i atendre les necessitats dels infants.

Aquest espai està preparat per a nens i nenes de 0 a 6 anys, en edat d’escolarització no obligatòria i amb la presència d´ una figura de referència de l´infant.

És l´espai preparat per a infants , on poden jugar de forma lliure i espontània.Ells són  els protagonistes del seu propi aprenentatge.Els petits comparteixen l´espai amb d´altres infants i amb les respectives famílies que els acompanyaran durant l´estada a l´espai.

Horari   flexibles en funció de les necessitats de les famílies.

Esmorzar TataKüa inclòs. ( pa artesà farines naturals , fruita del temps,…)

Servei de carmanyola.

És important que les famílies avisen un dia abans per organitzar l´espai.

Hi haurà un màxim d’adults i d’infants compartint l ‘espai.Els adults acompanyants  dels infants hauran de respectar els pactes de funcionament i presència  que s’hauran consensuat i explicat prèviament, des de l’assemblea de famílies.

 

 

Bosc Escola Tataküa

Teniu un fill o filla a partir de 3 anys,vos agradaria que la natura fos el seu espai d´aprenentatge ???

Tant si va a l´escola com si no, vos heu imaginat mai que pogués participar d´un grup d´infants de diverses edats , i en un entorn natural…on VIURE seria el seu objectiu…

IMG_20170308_120048

I mentres vivim…aprenem?…

Descoberta d´un mateix i dels altres( autoconeixement i gestió de les emocions ) ,Psicomotricitat ( Joc i moviment ) , , valors relacionals ( relacions afectives i comunicatives ), hàbits ( autonomia personal i relacional )

 i podríem adquirir ; consciència de l´entorn ( experimentació i interpretació , exploració, raonament i representació…), llenguatge oral i escrit…musical,plàstic…

Durant el curs 2016-2017 hem tingut el primer grup d´infants del projecte Bosc Escola Tataküa amb el qual hem volgut acompanyar aquesta naturalització dels aprenentatges i fer de lo quotidià un espai per ser, sentir i créixer amb llibertat i responsabilitat.

img_20161207_120152

Per això amb el Bosc Escola  volem acompanyar per…

– Oferir un espai d´aprenentatge actiu, per què a  través de l´acompanyament no- directiu i de propostes, els infants poguen crèixer en un clima  de respecte, donant-los seguretat i confiança ,  tot  mantenint viva la seva curiositat per a prendre ,així com,  afavorint la creativitat i l´ imaginació  individual i col.lectiva.

– Compartir amb els infants espais de comunicació lliure, d´acompanyament als conflictes, de treball d´acords i límits, tot permetent l´ autoregulació de grup sana , sense presses ni pressions,  prejudicis, ni etiquetes  . Converses entre infants, entre adultes i infants,converses espontànies i divertides,converses amb un mateix, converses amb càrregues emocionals,converses…amb temps per a ser escoltades i compartides.

IMG_20170307_115132

– Descobrir a través del joc i  materials ( estructurats i poc estructurats), elements  de la lectoescriptura i la lògicomatemàtica tot adaptant-nos a les necessitats i interessos individuals de cada infant ( ràtios de 5 infants  a 1 adluta ).Afavorir l´actitud activa de fer-se preguntes i buscar respostes, desenvolupant eines i recursos per conèìxer el món que ens envolta.

IMG_20170317_112901

– Acompanyar en els processos de vida pràctica, creixement autònom i experiències en comunitat.

– Donar el valor al temps des de la percepció dels infants. El temps per a una adulta moltes vegades no es correspon amb la percepció d´un infant, aprendre a respectar estos tempos, a no anticipar-nos, a no voler anar més ràpid que ells.Un aprenentatge  sense la pressió d´un currículum al que no s´ha d´arribar.La generació d´idees, la creativitat necessiten d´un entorn favorable per a desenvolupar-se , i aquest entorn s´ha de coure a foc lent, amb temps .

( Tataküa vol dir forn…un forn lent, de masses lentes,on l´alquímia de la natura crea una simbiosi amb l´art de l´ésser humà, l´art de viure)

Tardes Tataküa

Dinàmiques en família presentades a diversos espais i poblacions veïnes com Amposta i La Ràpita.

Oferim la possibilitat de fer propostes a mida a diversos col.lectius com AMPES, festes populars, associacions culturals, ONG…

més informació a partir del setembre…

Festes de les estacions, d´autogestió , de suport a col.lectius del territori, a biblioteques …

I alguna coseta més … en un cicle ple de sorpreses !!!

 

Aquest CALIDOSCOPI és la proposta amb la qual volem interactuar amb totes aquelles persones que tinguen ganes de viure els aprenentatges des de l´emoció, el respecte i aprop de la natura.

Comencem a viatjar un any més…

Per a més informació

espaitatakua@hotmail.com

628245821 Eva

 

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s